JAG LÄSER ALLA KOMMENTARER INNAN JAG PUBLICERAR DOM!
Vill ni ej ha de publicerade, så skriv det i kommentaren!


fredag 12 mars 2010

6/1-10 Missbrukarpersonlighet 1

Missbrukar-personlighet del 1

Ja, jag la mig i sängen igen, och funderade. Så kom jag på en väldigt viktig sak jag kan skriva om.
När man hör ordet Missbrukar-personlighet, så tror jag de flesta tänker alkohol och droger.
Men det är bara halva sanningen.
Jag vet att jag har en missbrukar-personlighet. Och det tog väldigt lång tid innan jag lärde mig hantera den.
Mitt missbruk har bestått av:
  • Mat
  • Självskadebeteende
  • Droger/Läkemedel

Ja, det började ju med maten... jag missbrukade mat.
Jag åt inte, eller så åt jag massor och kräktes.
Min vardag fylldes med detta. Jag kunde inte låta bli, jag kunde inte sluta. Min hjärna tänkte bara på en enda sak, och det var mat.
Jag sög åt mig all information om kalorier och näringsinnehåll.

Ja... jag missbrukade det kraftigt.
Jag gick igenom både anorexins och bulimins helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skiv en hälsning så blir jag glad :)